Distripack wood

Artikelbeheer

SDP Distripack, de totaaloplossing voor de houtgroothandel, beheert artikelen, pakken, partijen en uw stock in verschillende opslagplaatsen en magazijnen. Het softwarepakket automatiseert uw aan- en verkoop en stroomlijnt verzendingen en transport tot en met facturering. Kortom, het pakket op maat gesneden van de houtsector.

Aankoopbeheer

Robinson houtmodule

SDP Distripack helpt u bij het gericht en tijdig aankopen van goederen en grondstoffen die nodig zijn om de continuïteit van uw bedrijf te garanderen. U kunt bestellingen opmaken (eventueel vanuit aankoopcontracten) en deze aan uw leverancier bezorgen via fax, mail of EDI. Nadien kunt u de bestelling volledig of gedeeltelijk inboeken en de facturatie opvolgen via schaduwfactuurtoepassing.

Alle aankoopkosten (zoals transportkosten, invoerrechten, tijdelijke stockage, ...) en vaste kosten (zoals opslagkosten, laadkosten, loskosten, personeelkosten, ...) kunnen bij bestelling reeds fictief worden ingeboekt zodat de houtpartijen al kunnen worden verkocht. Bij binnenkomst van de facturen worden de effectieve onkosten ingeboekt. U verliest geen kostbare tijd meer met wachten tot wanneer de goederen bij u geleverd worden.

Artikelbeheer

Centraal in SDP Distripack staat het beheer van pakken. De software automatiseert de opvolging van pakken op basis van variabele lengte en/of breedte, rond- en plankmeting en totale volume voor zachthout, hardhout en platen. Het pakket beheert zelfs het drenkingsproces van artikelen en levert automatisch de bijbehorende drenkingsattesten.
Aan de hand van zoekcriteria vindt u uitermate snel alle artikelen terug. U zoekt bijvoorbeeld op soort, kwaliteit, merk, kenmerk, partij, .... Met SDP Distripack importeert u eenvoudig uw huidige artikelcodes zodat niets verloren gaat. U beschikt over volledige en nauwkeurige maattabellen. Het pakket converteert vlot alle verschillende internationale lengtematen voor aan- en verkoop.

SDP Distripack software voor de houtgroothandel artikelbeheer

Productiemodule

Robinson houtmodule

Per pak kunnen de gemaakte kosten voor houtbewerkingen zoals drogen, drenken, verzagen, latten en ontlatten alsook transportkosten naar derden worden opgevolgd en met de aankoopprijs worden verrekend.

SDP Distripack routines

Daarnaast bevat SDP Distripack nog tal van andere onmisbare functionaliteiten: zo kan het artikelbeheer worden aangewend voor alle houtartikelen en niet-houtartikelen. U kunt dus al uw nevenproducten beheren en behandelen binnen dezelfde toepassing. SDP Distripack brengt alle artikelen onder in hoofdgroepen, groepen en subgroepen en u bepaalt met welke aankoop-, verkoop- en stockeenheden u wilt werken. Om uw klanten een nog betere service te verlenen, koppelt u zeer eenvoudig externe documenten zoals teksten en foto’s aan individuele artikelen. Artikelen creëren, wijzigen en opzoeken (op zeer veel sleutels) was nog nooit zo eenvoudig.

SDP Distripack software voor de groothandel - artikelbeheer

Demo

Contacteer ons voor een vrijblijvende demonstratie op uw kantoor.